fjällen<3

Vaknade imorse klockan 08.30. Käkade frulle och gjorde mig i ordning. Sedan åkte jag med mormor till deras båthus i torneträsk. Det har varit strålande sol och varmt ute. Det tar ca 1½ h att åka, och sedan ungefär 15min att gå till själva huset. När vi kom fram var det ett berg med snö framför dörren, så det var bara att sätta igång att skotta. Fick även lite hjälp av deras "båthus-grannar" , som även råkar vara min gamla träslöjdslärare och hans son är min gamla dagis kompis.. Haha liten värld ?

När vi skottat klart, tog jag ut en solstol och satt och glassade lite i solen. Svin nice! .. Vi stannade inte så länge, vi åkte mest bara för att mormor skulle kolla att allt såg okej ut, vilket det också gjorde.
Det är väldigt synd att morfar aldrig mer kommer kunna åka dit ut. Han som har byggt så mkt där och längtat tills de blev säsong att åka dit :/ menmen, livet suger ibland...
När vi sedan var klara, knallade vi tillbaka till bilen igen och åkte hem. Det var skönt att få komma ut lite och jag tror det var bra för mormor så att hon inte bara sitter inne hela dagarna.

Sen vi har kommit hem har ja duschat, suttit här och käkat en macka ;) haha.
Nu väntar jag på mat, är vråååål hungrig. Btw GLAD PÅSK! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0