Luleå, luleå, luleå...!

Planerade i förmiddags att jag skulle hänga med denise, efter att hon slutade jobba klockan 5. Så hörde jag med simon om han och jocke ville joina. Men de skulle på hockey. Klockan halv 6 smsa denise och säger att hon ville att vi också skulle dra på hockey, så jag gjorde mig snabbt i ordning och bad mamma köramig till coop arena. När jag kom fram gick jag och fixade biljetter sedan mötte jag upp denise.

Väl inne i coop arena var vi lite lost.. Visst jag har ju varit där förr, men visste inte hur man kom till ståläktaren, där simon och jocke satt och väntade. Hehe, först råkade vi gå till motåndarnas hejarklack, men sedan hamnade vi på rätt sida. Matchen började halv 7, så vi kom ganska precis i tid.

Till en början kände nog jag och denise oss lite som att vi inte riktigt hörde hemma där på hejarklackssidan. Galna killar som skriker, hoppar, sjunger och dampar varje sekund. Men mot andra perioden så hängde även vi med i härligheterna och sjöng med. Luleå vann mot HV71 med 3-2. Det var en sjukt spännande match!

Efter hockeyn hoppade vi alla på bussen och drog in till stan. Simon och jocke köpte lite mat på max och sedan gick vi till hemmakväll. Vid halv 11 kom denises mamma och hämtade dem och jag knallade hem. Har ganska precis kommit innanför dörren och nu ska jag bara slänga mig i sängen och mysa. Är sjukt trött, så kommer nog inte bli en så sen kväll för min del. SOVSÖTT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0