Besvär?

Hittade denna från cosmopolitan.se tyckte det lät ganska vettigt så la in den

Monster varje månad?


Äta choklad

Du måste inte äta p-piller för att bli av med ditt djävulska pmshumör. Testa någon av Cosmos naturliga metoder istället.


En vecka innan pms-symptomen väntas komma smygande:

Undvik salt, rött kött, snabbmat, alkohol och socker.


En vecka innan mens:

Drick en liter destillerat vatten (finns att köpa på Apoteket) om dagen och fram till en vecka efter mensen.

Fasta på färskpressade frukt- och grönsaksjuicer, örtteer och spirulina i några dagar. Det är också bra att dricka mycket färskpressad citronsaft utblandad i varmt vatten under fastan.


Under hela månaden:
Ät mycket färsk frukt och grönsaker, fullkorn och bönor, ärtor, linser, nötter och frön, kokt kyckling, kalkon och fisk.

Ät mat som är rik på blandade kolhydrater och fibrer. Det hjälper kroppen att bli av med eventuellt östrogenöverskott.

Minska på mejeriprodukterna.

Undvik koffein.

Motionera regelbundet.

Ta ett multivitamintillskott och se till att få i dig mycket acidophilus, kalcium, magnesium och b-vitaminkomplex.
--------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni fick nån nytta av det :p hehe!


Kommentarer
Postat av: lina

sv: tack! jag säger detsamma :-)

2009-05-13 @ 20:42:06
URL: http://discosadness.blogg.se/
Postat av: Tosse

Sv: Hehe ja.



Fon blogg :)

2009-05-13 @ 21:34:09
URL: http://therressse.blogg.se/
Postat av: Josefin

Fungerar utmärkt! :) Du tjänar olika, beronde på vilken reklam du använder. Men om du går via länken på min blogg kommer du direkt till en registreringsida, och om du reggar dig och sedan känner att "nej, det här vill jag inte" så går du bara ur! :) Ha en trevlig kväll! fin blogg förresten!

2009-05-13 @ 22:21:57
URL: http://joas.blogg.se/
Postat av: nina

ja socker är ju svårt att undvika när man är som mest godissugen;) men dricker jag tex alkohol när jag har pms då blir jag helt rubbad. Kan bli helt förvirrad och få minnesluckor osv. Man taål mycket mindre och det säger bara pang

2009-05-13 @ 22:36:34
URL: http://metrobloggen.se/litenniniz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0